Crveni krst Srbije je zajedno sa Srpskim udruženjem za Alchajmerovu bolest na Trgu Republike u Beogradu obeležio 21. septembar 2022. godine Međunarodni dan borbe protiv Alchajmerove bolesti.

Ovogodišnji slogan bio je „Upoznajte demenciju, upoznajte Alchajmerovu bolest“  kao značajan korak da se pomogne osobi nakon dijagnoze. Prisutnima se na trgu pored Poverenice za zaštitu ravnopravnosti obratila i Nataša Todorović iz Crvenog krsta Srbije koja je istakla da demencija ne pogađa samo pojedinca, već i porodicu da se ne radi samo o gubitku pamćenja, već osoba koja ima dijagnostikovanu demenciju i porodica gube mnogo više i u socijalnom i ekonomskom smislu. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije oko 55 miliona ljudi u svetu pati od demencije, svake godine se registruje 10 miliona novo dijagnostikovanih. Smatra se da će se broj osoba sa demencijom udvostručiti do 2030. godine. Troškovi nege osoba sa demencijom su procenjeni na 604 milijardi dolara ipak ove osobe ostaju „nevidljive“u javnozdravstvenom planiranju. A kada jedna osoba pati od demencije, cela porodica pati, a ne samo jedna osoba. U Srbiji se procenjuje da oko 140 hiljada ljudi boluje od demencije. Podneta je i peticija građana za razvijanje usluga Dnevnog centra za dementne u Beogradu.

Nakon obraćanja govornika, priređen je „Ples za pamćenje“, u kome su plesali članovi Kluba ljubitelja istorijskih plesova, sa mladim plesačima.

Na javnom događaju su bili postavljeni pultovi: Srpskog udruženja za Alchajmerovu bolest, Crvenog krsta Beograda, Karitasa Srbije i Volonterskog servisa Zvezdara, na kojima su bili deljeni informativni i promotivni materijali o aktivnostima ovih organizacija na polju prevencije demencije i podrške obolelima i srodnicima čiji članovi boluju od ove bolesti.

U okviru projekta Crveni krst Srbije je realizovao kampanju na 15 bilborda u Beogradu koja je u od 10  do 21. septembra imala za cilj senzibilizaciju javnost na temu. Ova kampanja bila je moguća zahvaljujući projektu “Inovativne usluge u lokalnoj zajednici-ICCC” koji finansira Evropska unija i Austrijska agencija za razvoj, ali i zahvaljujući društveno odgovornoj kompanijia DPC Networks iz Beograda.